مشهد - خبرنگار همشهری: سارق فراری که پس از هر سرقت مقداری غذا خریداری کرده و با توزیع آن قصد داشت از عذاب وجدان رهایی پیدا کند، پس از 6 ماه فرار به دام کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد افتاد.

سرهنگ ماشاءالله صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان خبر دستگیری این متهم گفت: چند ماه پیش به‌دنبال سرقت‌های پی‌درپی از خانه‌های شمال و شرق مشهد از سوی سارقان حرفه‌ای، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

وی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی شگرد سارقان پرداخته و متوجه شدند تمامی سرقت‌ها بین ساعت 11 نیمه شب تا 2 بامداد و با شگرد شکستن قفل یا بازکردن چفت بالا و پایین درصورت گرفته‌ است.

همچنین تحقیقات نشان می‌داد همه خانه‌هایی که هدف سارقان قرار گرفته‌اند آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی بوده‌اند که ساکنان آنها در مسافرت یا میهمانی به سر می‌بردند و سارقان با اطمینان از خالی بودن خانه‌ها نقشه سرقت را عملی می‌کرده‌اند.

سرهنگ صادقی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، در حالی که احتمال می‌رفت این سرقت‌ها از سوی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار صورت گرفته باشد، کارآگاهان بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس را آغاز کرده و در این میان به یک سارق حرفه‌ای به نام حمید که به تازگی از زندان آزاد شده بود مظنون شدند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد شگرد حمید در سرقت‌هایش با شگرد سارقان تحت تعقیب یکی بوده است، کارآگاهان به ردیابی این سارق 22 ساله پرداخته و مدتی بعد موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه پس از شناسایی مخفیگاه حمید، وی به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد، ادامه داد: نتایج این تحقیقات نشان ‌داد سارق جوان با همدستی 2 سارق سابقه‌دار دیگر اقدام به راه‌اندازی یک باند سرقت کرده و به این ترتیب فعالیت‌ مجرمانه خود را از سر گرفته است.

وی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات عملیات پلیس برای دستگیری حمید آغاز شد، اما وی پیش از دستگیری توانست با استفاده از یک خودروی زانتیا که با استفاده از پول‌های مسروقه خریداری کرده بود، فرار کرده و به یکی از شهرهای جنوبی کشور بگریزد.

سرهنگ صادقی ادامه داد: با گذشت 6 ماه از این ماجرا در حالی که متهم تصور می‌کرد آب‌ها از آسیاب افتاده است، به مشهد برگشت و کارآگاهان که در تمامی این مدت به کمین او نشسته بودند موفق شدند وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با اعتراف سارق جوان به سرقت از 35 خانه، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه 2 همدست دیگر او را شناسایی و آن‌ها را نیزدستگیر کنند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، سارقان در بازجویی‌ها مدعی شدند در یکی از این سرقت‌ها وارد آپارتمانی 3 طبقه شده و پس از سرقت از تمامی طبقات این آپارتمان پا به فرار گذاشته‌اند.

همچنین حمید در اعترافات خود گفت پس از هربار سرقت به خاطر عذاب وجدانی که به سراغش می‌آمد، مقداری غذا خریداری کرده و در بین نیازمندان توزیع می‌کرد.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند در هر سرقت بیش از 10 میلیون تومان پول و اشیاء قیمتی سرقت می‌کردند، متهمان با قرار بازداشت در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 37444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز